طرز پخت ماکارونی

رشته های ماکارونی رو که انداختی توی آب جوش؛باید منتظر بمونی تا اینکه بپزن. اگر آشپز با تجربه ای باشی از شکل ایستادن رشته ها میتونی بفهمی که پخته اند یا نه . رشته های پخته رو وقتی که توی دست میگیری ؛کاملا منعطف و رها هستن ؛اما اگر رشته های نیمه پز رو توی دست بگیرید ؛مدام سعی میکنن خودشون رو بالا بکشن ؛ خودش رو میگیره ؛ راحت نیست .هر چقدر این خامی بیشتر باشه ؛انعطاف پذیری کمتره . پس لازمه زمان بیشتری رو بهش بدید .آخرین و مهم ترین مرحله به موقع بیرون آوردن رشته هاست ؛ اگر دیر بجنبید ؛ ماکارونی شفته شده و دیگه قابل خوردن نیست و اگر زودتراز موقع رشته ها رو بیرون بیارید ؛ ممکنه بعد از خوردنش شما رو از تصمیم زود هنگامتون پشیمون کنه و دچار درد معده بشید . (همیشه مراقب رشته های نیمه پز و رشته های خمیر شده باشید) مادام تغییر حالت رشته ها رو مد نظر داشته باشید تا بتونید زمان مناسب رو تشخیص بدید . مراقب باشید ؛ نه زودتر ؛ نه دیرتر .

نظرات 4 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:10

:)

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:24

سلام- غرال خانم ضمن تشکر - چرا اینقدر خلاصه نوشتی ؟ معمولا گام به گام توضیح میدن ....

داوود سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 14:56

چه ربتی داره به پختن.باید قشنگ بگین راحت روان نکته به نکته والا من که تخم مورغ خوب نمیپزم ...اطلاعه بیشتری از شما در مورد ماکارونی دارم.جم کنین

ilia پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:45

همین مرحله اش خیلی مهمه و من همین جاش خراب میکنم البته کمی بهتر شدم. البته این جا گفتی ماهر باشی میفهمی من که اصلا ماهر نیستم فقط تخم مرغ رو خوب میتونم بپزم.نگفتی چه جوری مواد ماکارونی رو درست باید بکنی . مامانم میگه برای دم کردن ماکارونی 25 دقیقه لازمه. من موبایلم رو کوک میکنم سر 25 دقیقه که زنگ زد ماکارونی رو از روی اجاق برمیدارم
برای مواد اول پیاز رو باید تفت داد یا سیب زمینی رو و یا سویا ؟ به ترتیب کدومشون رو اضافه میکنن و همچنین اصلا اگه دم نکنی ماکارونی رو اذیت میکنه . چون خودم بدون دم کردن خیلی دوست دارم ولی میگن ممکنه اذیت کنه. خلاصه هنوز که زن نگرفتم میخوام یه کم یاد بگیرم. ولی این مرحله که توضیح دادی خیلی مهمه و اصل پختن ماکارونی که خمیر نشه یا ناپخته همین جاست!
thanks a lot!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد